Na polskim rynku jest mnóstwo agencji zajmujących się działaniami SEO i SEM – od tych dużych i rozpoznawalnych, po „butikowe” agencje aż po freelancer’ów. Wybór jest szeroki i każdy z pewnością ma nie lada wyzwanie przed podjęciem decyzji o współpracy.

Czym zwykle kierujemy się w wyborze dobrej agencji interaktywnej? Powodów może być mnóstwo:

  • cena (która niekoniecznie może sugerować profesjonalizm lub jego brak)
  • wyspecjalizowanie w danej dziedzinie SEO, SEM czy usłudze (lub wręcz przeciwnie – kompleksowość)
  • lokalizacja, czyli firma “po sąsiedzku” 🙂
  • doświadczenie i portfolio klientów bądź udokumentowane sukcesy, często najlepiej w preferowanej branży
  • szablonowe formy współpracy lub inaczej – pełna elastyczność i indywidualne warunki
  • renoma lub odwrotnie – “butikowa” agencja wykonująca usługi SEM i SEO
  • z polecenia – marketing szeptany oraz marketing rekomendacji
  • i zapewne jeszcze wiele innych

Dlatego powyższe czynniki, którymi możemy kierować się w poszukiwaniu idealnych usług SEO lub super skutecznych kampanii w Google, niekoniecznie mogą mieć zastosowanie w praktyce. Wiele też zależy od charakteru i typu działalności naszej firmy czy organizacji. Więc zanim postanowimy zapytać o ofertę wybraną agencję interaktywną, warto wcześniej przygotować sobie odpowiedzi na poniższe zagadnienia:

–  branża w której się działa;

–  usługi lub produkty ze swojej oferty;

–  typ dystrybucji produktów lub usług – sprzedaż ogólnopolska, lokalna, sklep internetowy itp.;

–  lokalizacja – poza granicami kraju, cały kraj lub zawężona, lokalna działalność;

–  docelowi klienci do których chcemy dotrzeć – indywidualni, biznesowi, instytucje, organizacje itp.;

–  budżet do dyspozycji na działania marketingowe oraz reklamowe – miesięczny, kwartalny, roczny;

–  efekty, które chcemy osiągnąć i czasu w jakim mają się pojawić.

Podczas pierwszej rozmowy o usługach SEO i SEM, po takim przygotowaniu jak wyżej, każdy doświadczony doradca pracujący w dobrej agencji interaktywnej wstępnie określi już podczas pierwszej rozmowy lub spotkania czy i w jakim zakresie będzie można podjąć współpracę.

Zwykle każdy z nas chce tanio, szybko i dobrze 🙂 Ale skuteczna agencja interaktywna to nie „dyskont” 🙂 Cena będzie z pewnością uzależniona od odpowiedzi na wyżej wymienione zagadnienia. Na przygotowanie przemyślanej propozycji czy oferty potrzeba czasu oraz niezbędnych informacji i narzędzi. A to czy będzie dobrze… – zależy w dużej mierze od budżetów jakie chcemy zainwestować w działania SEO lub płatne kampanie w Google, zaufania oraz cierpliwości.

Dobra agencja SEM SEO zapewne rozwieje wszelkie wątpliwości, odpowie rzeczowo na pytania i przedstawi rozwiązania adekwatne do charakteru działalności, potrzeby i środków do dyspozycji. Jeśli szukasz skutecznej agencji interaktywnej, to zawsze możesz zapytać o ofertę specjalistów z Warszawy – Agencję Quality Factor 🙂

Źródło: https://quality-factor.pl